КОНСПЕКТИ УРОКІВ

    
 Поняття про інформацію
Цілі: навчальна: ознайомити учнів з поняттям «інформація» та властивостями інформації; розвивальна: активізувати пізнавальні здібності учнів; розвивати увагу та пам'ять, логічне та образне мислення; формувати вміння застосовувати знання в нових ситуаціях; виховна: виховувати творче ставлення до справи, інтерес до вивчення інформатики; сприяти розумінню того, що інформатика потрібна людям для практичних потреб.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Програмне забезпечення: презентація «Що таке інформація?».
Вимоги до учнів: знати поняття «інформація», властивості інформації.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань Стрілочками покажіть назву кожного пристрою.
 Трекбол
 Клавіатура
 Миша
 Системний блок Монітор
III. Мотивація навчальної діяльності
Поясніть, що хочуть сказати домашні тварини своїм господарям, коли:
■ кішка муркоче... (вона задоволена)',
■ собака гарчить... (попереджає, що захищає щось або когось)',
■ кішка вигинає спину... (вона налякана і готова захищатися);
■ собака крутить хвостом... (він до вас приязно ставиться).
Учитель. Сьогодні ви ознайомитесь з таким поняттям, як інформація. Темасьогоднішнього уроку — «Про Ганнусю та інформацію. Поняття про інформацію».
IVВивчення нового матеріалу
Спираючись на проведену розминку, вчитель пояснює поняття «інформація»: тварини в такий спосіб передають нам інформацію. А що таке інформація? (Вислухати відповіді учнів). Бажано надати переклад слова «інформація». Воно походить від латинського, яке має кілька значень:
 1) роз’яснення, виклад, тлумачення;
 2)уявлення, поняття;
 3) ознайомлення, просвіта.
— А як ви можете передати мені інформацію? (Малюнками, мовою, жестами, мімікою...)
— А про що говорять такі жести?
Варіанти відповіді. Увага, молодець, будьмо друзями.
Словничок
Інформація — це відомості, новини, знання, які ми отримуємо з навколишнього світу.
Властивості інформації
Інформація може бути корисною і некорисною, доступною і недоступною, істинною і хибною.
Усім відомо, що інформація корисна, коли отримана своєчасно. Що корисного, якщо про дощ дізнаєшся тоді, коли він вже йде, а ти без парасольки? Якщо б ця інформація потрапила до тебе своєчасно, то була б корисною, і парасолька захистила б тебе від дощу.
Дівчинка Катруся розбила мамину вазу, а мамі сказала, що її розбив кіт Буся. Дівчинка Катруся повідомила мамі хибну інформацію, тобто сказала неправду. Але мамі буде важко визначити, хто насправді розбив вазу, тому що кіт не може себе захистити і повідомити істинну інформацію, тобто сказати правду. Він не вміє розмовляти. Отже, для мами ця інформація про те, хто насправді розбив вазу, недоступна, поки дівчинка Катруся не визнає своєї провини.
А передають інформацію за допомогою повідомлень. Що таке повідомлення, якими вони бувають — прочитаємо у підручнику.
VЗасвоєння набутих знань
Робота за підручником
 1. Гра «Надай інформацію»
Учитель показує будь-який об’єкт (кішка, парта, книга, комп’ютер, людина, учитель), а учні повинні дати про нього якомога більше інформації.
VIФізкультхвилинка
Учитель. Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне запитання відповідайте хором «Так» чи «Ні» та імітуйте відповідь рухами.
Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками.)
Окунь плаває? — Так! (Пливуть.)
Горобець літає? — Так! (Розмахують руками.)
Щука літає? — Ні! (Пливуть.)
Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками.)
Карась плаває? — Так! (Пливуть.)
Релаксація
VIIIЗакріплення знаньПідбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
 1.Що таке інформація?
2. Наведіть власні приклади інформації.
3. Якою може бути інформація?
4. За допомогою чого передають інформацію?
5. Які бувають повідомлення?
IXДомашнє завдання
1. Завдання за підручником:


Клас- 9
Тема уроку. Поняття  файлу і папки. Операції з файлами і папками.
Мета уроку
- познайомити учнів з поняттям файл, папка;
- розвивати пізнавальні інтереси, навики роботи з комп’ютером, самоконтролю;
- виховувати інформаційну культуру учнів, дисциплінованість.
Тип уроку: Комбінований урок.
Обладнання: робочий зошит, підручник, презентація, ПК, картки із завданнями.
Структура уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Вивчення нової теми. 
V. Релаксація. 
VI. Повторення правил техніки безпеки. 
VII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
VIII. Підсумок уроку.
IX. Домашнє завдання.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Перевірка готовності учнів до уроку та присутності на уроці.
Доброго ранку, діти! 
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? 
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Поняття файлу і папки. Операції з файлами та папками».
II. Актуалізація опорних знань.
1. Для чого використовується ім’я людини? Чи є люди з однаковими іменами? Як їх відрізняють?
IІІ. Повідомлення мети уроку.
Мета сьогоднішнього уроку якомога краще познайомитися з поняттям файл, папка та їх імена, навчитися писати шлях до файлу, створювати файли та ін.
ІV. Вивчення нової теми. 
Уся інформація (програми, документи, таблиці, малюнки та ін.) зберігається в файлах. Файл - найменоване місце на диску для зберігання інформації.

Кожний файл має ім'я і розширення. Ім'я файлу найчастіше характеризує внутрішній зміст файлу. Розширення указує на тип файлу. Ім'я файлу може мати до 256 символів. Розширення відокремлюється від імені крапкою.
 За символи в іменах файлів допускаються латинські літери (як великі, так і малі), цифри і спеціальні символи: – _ # $ % & @ ! ( ) {} ~ ‘ ^. В імені файлу не можна використовувати такі символи:
 * ? \ / | : < > "

Кожний  файл має значок, що указує на розширення (тип) файлу:
 - файли з розширенням com, exe, містять програми готові до виконання;
 - файли з розширенням bat - пакетні файли;
 - файли з розширенням doc - документи, створені у текстовому редакторі Microsoft Word;
 - файли з розширенням xls - таблиці, створені у табличному процесорі Microsoft Excel.
 - файли з розширенням bmp - малюнки, створені у графічному редакторі Paint.
 - файли з розширенням wbk - копії документів (Microsoft Word), зроблені перед їх модифікацією.

Даючи назви файлам бажано звертати увагу на їх вміст.

Поняття про папку
Файлів, особливо на жорстких магнітних дисках, може бути дуже багато. Для того, щоб швидко знайти потрібний файл, бажано зберігати їх у певному порядку.

Для цього створюються додаткові об'єкти - папки (каталоги).

Кожна папка має ім'я. Як і для файлів, ім'я папки - це набір символів, за винятком \ /: *? "< > | Як правило, ім'я папки відповідає типу або призначенню файлів. 


V. Релаксація.
Фізкультхвилинка
Зараз ми з вами діями і словами передамо інформацію. На кожне питання відповідайте хором "Так" чи "Ні" та імітуйте рухами.
Сорока плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Окунь плаває? — Так! (Пливуть).
Горобець літає? — Так! (Розмахують руками).
Щука літає? — Ні! (Пливуть).
Зозуля плаває? — Ні! (Розмахують руками).
Карась плаває? — Так! (Пливуть).

Файли та папки можна створювати, змінювати, копіювати, переміщувати та видаляти.

Для роботи з файлами і папками часто використовується буфер обміну – ділянка пам’яті ПК, призначена для тимчасового зберігання об’єктів, які необхідно перемістити чи скопіювати.

VI. Повторення правил техніки безпеки. Гра "Так – ні”.
- Водимо пальцем по монітору.
- До комп’ютерного класу заходимо спокійно з дозволу вчителя.
- Біля комп’ютера сидимо рівно.
- Під час уроку ходимо по класу, коли забажаємо.
- Під час роботи в класі їмо фрукти.
- Ліпимо використану жуйку до столу.
- Без дозволу вчителя не приступаємо до роботи за комп’ютером. 
- Рухаючи мишкою, голосно подаємо команди;
- На клавіші натискаємо плавно, без різких ударів;
- Не торкаємось роз’ємів, проводів, кабелів;
- Включаємо і виключати апаратуру без дозволу вчителя коли заманеться.

VII. Практична робота учнів за комп’ютерами.
Учні працюють за комп’ютером під наглядом вчителя. Виконують завдання на картках.
VIII. Підсумок уроку.
На уроці ми гарно працювали, старались,
Про можливості комп’ютера дізнались.
Розум свій знаннями збагатили,
Бо уважно слухали і гарно вчили.
Тож заняття це пройшло не марно,
Будемо навчатись старанно і гарно.
 А тепер ми розкажемо про що ми дізналися на цьому уроці. 
   Учні розповідають :
Сьогодні на уроці я :
- Навчився (лася)
- Дізнався (лася)
- Повторив (ла)
- Закріпив (ла)
- Удосконалив (ла)

Учитель оцінює роботу учнів на уроці.
IX. Домашнє завдання:
1. Заповнити словничок
2. ст. 89-94, ст. 107-108
3. Вправа 10.6.1 ст. 108








Немає коментарів:

Дописати коментар