ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

   Освіта вища,  ПДПУ ім. В.Г. Короленка, 2004 р.;
Спеціальність “Педагогіка і методика середньої освіти. Математика та основи інформатики”;
Педстаж – 14 років;
Кваліфікайна категорія “Спеціаліст І категорії”

Зерна індивідуальних задатків, здібностей, нахилів, обдарувань учнів починають виблискувати лише тоді, коли їх осяєш світлом знань та допитливої праці”
В.О. Сухомлинський  

Перед собою маю перспектив­ну мету: підготувати дитину не до окремого уроку «на завтра», а вияви­ти творчий потенціал учнів, ство­рити умови для розвитку творчої особистості, яка вміє формувати влас­ну думку, розв'язувати проблеми, здатна самостійно займатися проектною діяльністю, влас­ною самоосвітою.
На уроках інформатики комп'ютер є і предметом вивчення, і засобом навчально-пізнавальної діяльності, що відповідним чином впливає на організацію навчального процесу. Специфіка уроку інформатики виявляється, передусім, в істотному обсязі практичних робіт з використанням комп'ютера, при якому «контактний час» роботи з комп'ютером становить майже половину уроку.Для  реалізації поставленої проблеми визначено основні завдання:ü вчити адаптуватися  в сучасних інформаційних умовах;
ü вчити  творчо сприймати інформацію різного виду (текстову, відео, звукову, фото);
ü формувати вміння пошуку, обробки, використання, зберігання та передачі потрібної інформації, оминати інформаційне «сміття»;
ü застосовувати інформацію в проектній діяльності;
ü допомогти дитині знайти й проявити себе у колективі;ü формувати готовність використовувати комп’ютерні технології і навички на інших уроках та в повсякденному житті.
Значення інформаційно-комунікаційної компетентності.Домінуючою на уроках інформатики є інформаційно-комунікаційна компетентність, яка представлена як система компетентностей:·      технологічна (усвідомлення компютера як універсального автоматизованого робочого місця для будь-якої професії),
·      алгоритмічна (усвідомлення комп’ютера як універсального виконавця алгоритмів і універсального засобу конструювання алгоритмів),
·       модельна (усвідомлення комп’ютера як універсального засобу інформаційного моделювання),
·      дослідницька (усвідомлення компютера як універсального технічного засобу автоматизації навчальних досліджень),·      методологічна (усвідомлення компютера як основи інтелектуального технологічного середовища).
Форми і методи формування в учнів інформаційно-комунікаційної компетентності на уроках інформатики.Під час навчання виникає цілий ряд проблем, які пов’язані з низькою мотивацією навчальної діяльності, нерівномірністю загальної підготовки учнів. Як зацікавити? Що для цього зробити? Щоб спонукати учнів займатися інформатикою,  створюю на уроці творчу ігрову атмосферу, проблемні ситуації.  Весь урочний час, дозволений санітарними нормами, витрачаю на роботу учнів з ПК, адже найбільша ефективність досягається на практичних заняттях. У зошитах учні записують лише найнеобхідніше. Складаю проблемні задачі, що максимально наближені до реального життя. Наприклад, протягом всіх уроків, відведених на вивчення теми «Бази даних. Системи управління базами даних», учні створюють наближену до реальної базу даних. Вивчаючи тему «Табличний процесор» також створюю завдання, пов’язані  із професійною  діяльністю, наприклад, розрахунки прибутків власного бізнесу, аналіз успішності класу з певних предметів тощо. При вивченні Borland Delphi-6 учні розробляють програми для виконання конкретних розрахунків (площі ділянки поля, урожайності, та ін.) На уроках організовую невеликі змагання. Даю не тільки конкретні знання, а й знайомлю зі способами самостійного здобування інформації.
На сьогоднішній день Інтернет є найпотужнішим ресурсом навчання. Жодна серйозна робота не обходиться без використання інтернет-матеріалів. Учні користуються навчальними онлайн-програмами, словниками, відео та аудіо матеріалами, отримують та відправляють деякі домашні завдання на  мою електронну пошту.
Формування ІКТ-компетентностей відбувається в процесі різноманітних видів діяльності на уроках та поза уроками: активних, інтерактивних, індивідуальних, групових.Для активізації розумової діяльності учнів, для формування інформаційно-комунікаційних компетентностей  поєдную  традиційні форми  з інноваційними. Корисне все, що примусить дитину «зрозуміти → запам’ятати → засвоїти → вміти застосувати →  стати компетентною».Успішно реалізую методи інтерактивного навчанняКоло ідей та дерево рішень є ефективними у вирішенні гострих суперечливих питань та базовим для створення списку загальних ідей, висуваю дискусійне питання та пропоню його обговорити в кожній групі. Після того як вичерпано час на обговорення, кожна група доповідає всьому класу лише один аспект того, що вони обговорили. Мозковий штурм, як правило, використовую на етапах актуалізації знань та мотивації навчальної діяльності. Прийом навчаючи учусь впроваджую в кінці уроку по закінченню практичної роботи, коли учень, який першим правильно виконав завдання, пояснює і вказує на помилки невстигаючим. Підводячи підсумки уроку використовую методи незакінчені речення,  кошик,  мікрофон. Роботу в парах практикую майже на кожному уроці на різних його етапах роботи з комп’ютером.Впроваджую ігрові моменти: «Знайди помилку», «Кросворд», «Морський бій», «Поле чудес» тощо.Інтерактивні методи навчання, які застосовуються на моїх уроках, дають змогу викликати та підтримувати в учнів пізнавальний інтерес до такої багатогранної, цікавої та складної науки, як інформатика.Для оцінювання та контролю теоретичних знань учнів використовую комп’ютерні програми тестування Test-W2, MyTestX, для яких сама розробляю тестові завдання та програму онлайн-тестування в Інтернеті - Infotest.
На уроках інформатики учнями створено проекти на теми: «Моя країна – Україна», «Сім чудес України», «Я – випускник», «Птахи нашого краю» та ін..Учні нашої школи показують гарні результати на районних олімпіадах з інформатики та інформаційних технологій: 2015 рік – ІІІ місце здобув Хоменко Тарас та 2016 рік ІІ місце здобув Пшеничний Максим на олімпіаді з ІТ.Сучасний світ неможливо уявити без «розумних» гаджетів, комп'ютерів і глобальних систем зв'язку, для функціонування всього цього різноманіття необхідно всіляке програмне забезпечення, розробкою якого займається програміст. Професія дійсно не тільки цікава, але і дуже затребувана як у нас в країні, так і в світі. А найперші зерна зацікавленості учнів програмуванням проростають саме на уроках інформатики.
Багато моїх учнів вступили до різних ВУЗів України, де здобувають  спеціальності, пов’язані з ІКТ.Я – голова районного методичного об’єднання вчителів інформатики. Систематично виступаю на районних методичних об’єднаннях вчителів інформатики та шкільних засіданнях кафедри фізмату. Нещодавно мною було проведено тренінг за програмою Python для вчителів інформатики Гадяцького району. Також проводжу тренінгові заняття для колег у школі по роботі з «хмарними» технологіями, блогами та офісними програмами.
Маю особистий блог (http://blogromanenko.blogspot.com/) та блог РМО (http://hadyachskijinf.blogspot.ru/).
Постійно підвищую свій фаховий рівень. Успішно пройшла навчання та отримала сертифікати про освіту за такими напрямками:   “Інформаційний працівник “Microsoft Excel у профільному навчанні””,“Основи Інтернету”; “Створення Електронного підприємства та ведення електронного документообігу з цифровим підписом”; «Дизайн інтер’єру». Маю подяка за активну підтримку та особистий внесок в ефективне впровадження програми “Intel. Навчання для майбутнього” від ПОІППО ім. М.В. Остроградського.
          Разом з учнями 10 класу розпочала роботу по написанню роботи МАН  теми «Використання "хмарних" технологій у навчально-виховному процесі сучасного загальноосвітнього навчального закладу».
          Метою моєї трудової діяльності є навчання та виховання сучасного випускника – особистості, інноватора, патріота.

Немає коментарів:

Дописати коментар